Nyt mønster, ny forklaring

image

Jeg har, med hjælp fra en i min kreaklub, fået lavet et mønster til denne slags kjole. Herunder kommer min forklaring til hvordan.

Jeg ofrede en kjole, det kan man sikkert lade være med, men jeg gør det på min egen alternative måde, jeg er som sagt tidligere selvlært.

image

Jeg tog kjolen på, og vi fandt ud af hvor midten var, og hvor vi ønskede buen.

image

En tusch og en snor, på den måde laves der en ensartet cirkel.

image

Lav en linje fra midten og ud til siderne, på den måde kommer der en flot ens cirkel som man så kan tegne mønsteret efter.

image

Husk sømrum! Jeg lagde kjolen ovenpå min overdel på 2035 og skitserede buen på, lavede en ny overdel som nu passer til.

image

Bagsiden skal være ligeså lang som forstykket ude i siden, ligesom det ses ovenfor.

Nu skal skørtet tegnes, og der går jeg ud fra min store skørt som jeg plejer at bruge.

Jeg lægger overdelen på, og tegner buen på.

image

Marker hvor overdelen skal syes på med en streg ind. Dette er forstykket, bagstykket er ligetil, brug det skørt som forsiden og sæt bagstykket til.

Værsgo!
Jeg håber det giver mening.

//aberumpensmor

One thought on “Nyt mønster, ny forklaring

Skriv et svar

